tisdag 1 februari 2011

Burpee

I mitt förra inlägg skrev jag att burpees är en av mina favoritövningar och det är så sant så sant.
Jag har med den på alla kettlebellpass och ganska ofta på mina boxpass. Enkel men tuff och effektiv. Gilla, gilla, gilla.
Har precis kommit hem från mitt styrkapass och min lilla kamera låg kvar i väskan efter konventet. Jag fick en briljant idé. Jag satte kameran på en pall i salen, hittade en självutlösare till filmningen, gick ut på golvet och gjorde 3 varianter av burpees.
En tagning!

Vågade inte mer ifall någon skulle titta in.
Resultatet blev sådär. Jag hoppar ur bild när jag gör upphoppen :) Bra spänst där, hihihihi.
I klippet gör jag rörelsen ganska sakta för att det ska bli tydligt.

1. Ner i plankan + upphopp
2. Ner i sprawl = höftbenen ner till golvet, raka armar, blick uppåt + upphopp
3. Ner i planka + armhävning + upphopp

Perfekt i intervallträning - antingen kör man ett visst antal eller så många man hinner på en viss tid. Jag gillar att köra 20 sek, vila 10 sek, köra 20 sek osv under en längre period.

Inga kommentarer: